همایش سالانه مدیران روابط عمومی های بخش آب کشور برگزار گردید

این همایش با حضور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران روابط عمومی های بخش آب کشوردر شرکت مدیریت منایع آب ایران برگزار گردید.

این همایش با حضور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران روابط عمومی های بخش آب کشوردر شرکت مدیریت منایع آب ایران برگزار گردید.

مهندس ستار محمودی مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، در این همایش با عنوان " نقش روابط عمومی در مدیریت آب " سخنرانی کرد.او عرصه های چالشی بخش آب را روند تغییرات سالانه بارندگی در کل کشور ، خشکسالی ، روند بهره برداری از آب های زیرزمینی ذکر کرد و گفت : محدودیت درآمد ، مطالبات سنگین سازندگان و پیمانکاران و مشاوران بخش آب ، مشکلات استملاک اراضی ، موانع سیاست های ابلاغی اصل 44 و واگذاری امور به بخش دولتی ، نبود اعتبارات کافی برای نگهداری و تعمیرات سالانه و پایین بودن بهره وری آب از دیگر چالش ها هستند.
او در ادامه گفت : شرکت مدیریت منابع آب ایران جایگاه تخصصی برای هدایت ، بررسی ، تعیین فرآیند ، تصمیم سازی و تصمیم گیری در بخش آب است.
او سپس به تشریح فعالیت های پیش روی بخش آب پرداخت و گفت: هدفمند کردن یارانه ها ، تکالیف اصل 44 و خصوصی سازی ، اهداف برنامه پنجم توسعه ، قیمت تمام شده آب ( و طرح ها ) ، جبران عقب ماندگی شبکه های آبیاری ، تحویل حجمی آب به بهره برداران ، ارتقای آگاهی های عمومی در باره آب ، اصلاح الگوهای مصرف ، ایجاد نظام پاسخگویی به مشترکان ، حسابداری منابع و افزایش بهره وری آب ، از مهم ترین فعالیت های پیش روی بخش آب کشور هستند.
مهندس محمودی در ادامه گفت : نگاه فراگیر و همه جانبه ، مهیا شدن برای کمک به اجرای فعالیت های پیش رو ، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی کاربردی ، توجه به عرصه های مشترکان و مطالعات اجتماعی به عنوان رمز موفقیت آینده این شرکت ها ، بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها برای معرفی الگوی مصرف ، مدیریت اطلاعات و افکار عمومی در تبیین الگوی مصرف ، توجه به نقش پژوهشی روابط عمومی ها،ارتقای آگاهی های عمومی درباره هدفمند کردن یارانه ها ، برقراری ارتباط با مدیران شرکت ها در مورد مدیریت مصرف و همکاری با بخش های اجرایی که دست اندرکار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هستند ، از جمله انتظارات مدیریت آب کشور از روابط عمومی های این بخش هستند.
و برای ارتقای پاسخگویی بخش آب ، روابط عمومی های این بخش باید جزء لاینفک مطالعات و اجرای طرح های آب باشند.
این گزارش حاکیست در آغاز این همایش عبدالله اسکویی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، گزارشی را از عملکرد شاخص روابط عمومی شرکت مادر به مثابه یک دفتر تخصصی ، پژوهش انجام شده با عنوان سنجش میزان رضایت بهره برداران شبکه های آبیاری مدرن و عوامل موثر بر آن و نحوه انتخاب روابط عمومی های برتر بخش آب کشور ارائه داد.
او گفت : همکاری تنگاتنگ با دفتر آب های زیرزمینی و آب منطقه ای خراسان رضوی برای تولید انیمیشن آموزشی آب زیرزمینی ، همکاری تنگاتنگ با دفتر آب های زیر زمینی و آب منطقه ای خراسان جنوبی برای تولید فیلم مستند عطش 2 که در مرحله پایانی قرار دارد ، همکاری با دفتر برنامه ریزی منابع آب برای اجرای طرح ارتقای آگاهی های عمومی در زمینه حفاظت منابع آب ، همکاری با دفتر فنی و پژوهشی برای انتشار نشریه پیام آب ویژه پژوهش ، تولید برنامه زنده تلویزیونی قطره در 50 قسمت با همکاری شبکه 1 سیما ، تولید انیمیشن ” آیا می دانید که؟ “ در 30بخش و پخش در بخش بازرگانی به طور رایگان از شبکه های سراسری سیما ، اجرای برنامه بازدید مدیران شبکه خبر از سد دوستی با همکاری روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی ، اجرای برنامه بازدید مدیران رادیو جوان از تاسیسات آب خوزستان با همکاری روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان ، برگزاری همایش آب مجازی و برگزاری همایش خبرنگاران سایت خبری وزارت نیرو ، از مهم ترین عملکردهای شاخص روابط عمومی شرکت مادر به مثابه یک دفتر تخصصی هستند.
اسکویی در ادامه افزود : اختصاص ردیف بودجه به طور مستقل در لایحه بودجه سال 89 کشور برای ارتقای آگاهی های عمومی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ارتقای جایگاه تشکیلاتی روابط عمومی از مدیریت به دفتر و تولید انیمیشن کاوشگران جوان توسط شبکه 2 سیما برای مخاطب کودک و نوجوان به صورت رایگان ، از دیگر اقدامات شاخص این دفتر هستند.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه گزارش کوتاهی از پژوهش های انجام شده توسط دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه داد.او گفت : سنجش میزان رضایت کارکنان شرکت مدیریت منابع آب ایران و سنجش میزان رضایت بهره بردارن شبکه های آبیاری مدرن و عوامل موثر بر آن از پژوهش های انجام شده در این دفتر هستند.
او درباره پژوهش های در دست اقدام در این دفتر افزود : ارزیابی اثرات و مسائل اجتماعی و فرهنگی طرح های سدسازی در میان روستائیان متاثر از آن و سنجش میزان آگاهی مردم در زمینه حفاظت کیفی منابع آب و عوامل موثر بر آن ، از پژوهش های در دست اقدام این دفتر هستند.

 

کد خبر: 143
  تاریخ خبر : 1388/10/03
 سرپرست روابط عمومي
 2059