رئیس اداره منابع آب ابرکوه اعلام کرد: تشکل آب بران در دشت پایلوت ابرکوه ایجاد می شود

...

باقری رئیس اداره منابع آب ابرکوه گفت :در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تشکل آب بران در دشت پایلوت ابرکوه ایجاد می شود.

 وی با اعلام برگزاری اولین جلسه مقدماتی درخصوص راه اندازی تشکل های آب بران در دشت پایلوت ابرکوه اظهارداشت: این جلسه به منظور ارزیابی امکان استفاده از زیرساختهای شرکتهای تعاونی موجود در جهت پیاده سازی تشکلهای آب بران برگزار گردید.

رئیس اداره منابع آب ابرکوه بیان کرد : استفاده از مشارکت عمومی در بخش آب و استقرار تشکل های آب بران در دشتهای پایلوت از توجهات خاص وزارت نیرو می باشد، که در راستای اهمیت آن در راستای پیاده سازی طرح احیاء و تعادل بخشی اولین دستور العمل آن به این  موضوع اختصاص داده شده است.

 وی افزود: با تدوین برنامه عملیاتی منسجم نسبت به ایجاد مدیریت مشارکت آب و آموزش شیوه ها و فنون فرا تسهیلگری ابتدا در دشتهای منتخب و سپس در کل کشور اقدام می شود.

 رئیس اداره منابع آب ابرکوه در خصوص علت انتخاب ابرکوه بدین منظور بیان نمود: به دلیل وجود پتانسیل مناسب شرکتهای تعاونی در سطح شهرستان ابرکوه و استقبال روستائیان و کشاورزان منطقه این امر صورت می پذیرد.

باقری  اظهار داشت: ساماندهی و استقرار الگوی مشارکت عمومی در بخش آب که تحت قالب تشکل های آب بران ایجاد می گردد به دلیل شرایط بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت پایلوت ابرکوه ضروری است.

گفتنی است  اولین جلسه مقدماتی درخصوص راه اندازی تشکل های آب بران در دشت پایلوت ابرکوه با حضور مدیران عامل شرکت های تعاونی، نماینده شرکت مشاور و همکاران از شرکت آب منطقه ای در محل اداره تعاون روستایی ابرکوه تشکیل شد.

کد خبر: 1303
  تاریخ خبر : 1395/09/29
 کربلایی اکرمی
 576