دومین جلسه کارگروه تخصصی سیل ومخاطرات دریائی، برق وآب فاضلاب درسال جاری تشکیل شد

...

دومین جلسه کارگروه تخصصی سیل ومخاطرات دریائی، برق وآب فاضلاب درسال جاری باحضوراعضاء کارگروه دراتاق جلسات مدیرعامل برگزارشد.

درابتدای جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای از وضعیت بارندگی های و ادامه روند خشکسالیها در استان گزارشی ارائه نمود.

 همچنین اکبرباقری پور معاون توسعه وآبرسانی شرکت درخصوص نهائی شدن شرح خدمات طرح جامع سیل و روند آن ابرازداشت: شرح خدمات فعلی با توجه به ادغام شرح خدمات داده شده از سوی مدیریت بحران و شرح خدمات قبلی، کامل بوده و جهت مرحله بعدی و انجام مطالعات آن مناسب می باشد.

سیدعلی اصغرمصطفوی  نماینده سازمان جهادکشاورزی وعضوکارگروه نیز درزمینهقنوات فعال و غیرفعال استان توضیحاتی ارائه و اعلام نمود: تاکنون اطلاعات 700 رشته قنات در بانک اطلاعاتی ذخیره شده است.

وی پیشنهاد کرد: اعتباراتی جهت تکمیل بانک اطلاعاتی قنوات استان اختصاص یابد.

مصطفوی برآورد بعمل آمده در زمینه مرمت و بازسازی 2600 رشته قنوات استان در طول مدت 15 سال را مبلغ 760 میلیاردریال اعلام کرد.

وی اولویت مرمت و بازسازی را با قنوات کوهستانی و کوچک دانست وابرازداشت:در حال حاضر آبدهی قنوات استان حدود 170 میلیون مترمکعب در سال می باشد که ضرورت دارد در جهت حفظ و نگهداری قنوات استان در قالب برنامه مذکوراعتبارات مورد نیاز  در نظر گرفته شود.

حسین غفوری باتوجه به توضیحات اعضاء کارگروه اعلام نمود: تامین هر لیتر آب در ثانیه حدود 10 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که طرح مرمت و بازسازی قنوات اقتصادی است.

در پایان جلسه نماینده مدیریت بحران پیشنهاد کرد: موضوع قنوات و هزینه های احیاء آن در کارگروه خشکسالی نیز مطرح گردد. 

کد خبر: 1089
  تاریخ خبر : 1394/05/10
 کربلایی اکرمی
 670